Nyheter

Bovision introducerar nya tjänster för nyproduktion – skräddarsydd marknadsföring för byggbranschen

Bovision, Sveriges första bostadsportal, lanserar nu ett nytt och innovativt utbud av marknadsföringstjänster för bostadsutvecklare och mäklare som förmedlar nyproduktion. Med branschens ökade behov av effektiva och prisvärda marknadsföringslösningar erbjuder Bovision en unik kombination av en bostadsportal- och marknadsföringsbyrå, för att maximera räckvidden och försäljningsresultaten för kunderna.

Byggbranschens utmaningar och möjligheter

Byggbranschen har genomgått en tuff period, med många aktörer som tvingats till nedskärningar och minskade marknadsföringsbudgetar. Samtidigt är det just nu som marknadsföring är mest kritisk för att säkerställa projektens framgång. Bovision har därför satt ihop dessa tjänster för att hjälpa marknaden att möta dessa utmaningar.

Effektiv marknadsföring skräddarsydd för nyproduktion

Vad definierar effektiv marknadsföring?

– För oss handlar det om att nå uppsatta mål med rätt budget. Vårt mål är att vara den självklara marknadsbyrån med branschkunskap, som får projekt slutsålda, förklarar Helena Bergström, Nyproduktionsansvarig på Bovision och fortsätter: 

– Som en av de få bostadsportaler som har alla bostadstyper samlade under ett tak, når vi alla kundsegment. Det ger projekten synlighet hos både primära och sekundära målgrupper, förklarar Helena och fortsätter:

– Tjänsterna är utformade för att ge maximal effekt till överkomliga priser. Med det sagt glömmer vi inte övriga kanaler. Det handlar om att anpassa marknadsföringskampanjerna till respektive kanal för att driva trafik och öka försäljningen.

En portal och marknadsföringsbyrå i ett

Bovision kombinerar sin roll som bostadsportal med att erbjuda marknadsföringstjänster, vilket ger bostadsutvecklare tillgång till både en plattform full av potentiella köpare och expertis för att driva deras projekt framåt. Bovisions team består bland annat av experter på SEO och digital marknadsföring, som har lång erfarenhet från fastighetsbranschen. Genom att integrera insikter och data med specialistkunskaper inom marknadsföring, bidrar det till att skapa synlighet och intresse för nyproduktionsprojekt.

– Under kommande månader kommer vi bygga upp en aktuell och omfattande databas som hjälper varje projekt att kunna nå ut till rätt kunder, avslutar Helena.