Myresjöhus fortsätter vidareutvecklingen av sitt erbjudande med fyra nya hus i den populära ”Smart-serien”. Husen lanserades under vecka 27 med målsättningen att möta kundernas behov i en utmanande marknad.
Redan i april hade varumärket en lanseringsperiod med tre nya husmodeller – Klipphäll, Smart 140X och Smart 117X. De nya husen med lansering under vecka 27 är framtagna av chefsarkitekt Frida Andersson och går under namnen Smart 125, Smart 128, Smart 147 och Smart 148 – där siffrorna står för antal kvadratmeter i boarean. De nya husmodellerna är baserade på befintliga Smart-modeller, men med helt ny interiör och exteriör.
Jimmy Bäckstrand är operativ chef för Myresjöhus och förklarar att satsningen på de nya husmodellerna är ett naturligt steg för varumärket. Satsningen är ett sätt att möta omvärldssituationen med höga elpriser, räntekostnader och inflation, som har inneburit utmaningar för hela branschen.
– Serien med våra Smart-hus har alltid varit mycket populär, kostnadseffektiv och konkurrenskraftig. Genom att fortsätta utveckla den hoppas vi nu kunna möta kundernas önskemål, betalningsförmåga och behov i en utmanande marknad. Vi vill fortsätta vara det starkaste småhusvarumärket och då är det otroligt viktigt att utveckla vår produktportfölj i linje med vad våra kunder behöver och efterfrågar, säger Jimmy Bäckstrand.
Smart 125
Smart 125 är ett enplanshus med 3-4 sovrum som även passar fint på en något mindre tomt. Social öppen planlösning och separat barn- respektive föräldraavdelning – där master bedroom har egen walk-in-closet och egen toalett med dusch.
Smart 128
Smart 128 är ett 1,5-planshus fyllt av smarta lösningar, som dessutom är lättplacerat på de flesta tomter. Här bor man i en social öppen planlösning med härlig rymd – och en privat oas med tre sovrum en trappa upp.
Smart 148
Ett tvåplanshus med öppen planlösning på entréplan, gott om förvaring – och rum för hela familjens privatliv en trappa upp. Dessutom har Smart 148 en storlek och form som gör det lätt att placera på de flesta tomter.